استخدام الاتصالات التفاعلية بإدارات العلاقات العامة وأثرها علي أداء شرکات التسويق العقاري Using the interactive communication in public relation departments and its impact on the Real Estate marketing companies performance.

نوع المستند : العلوم الانسانیة الأدبیة واللغات

المؤلف

طالب ماجستير کلية الاداب قسم الاعلام جامعة المنصورة

المستخلص

مستخلص:
لقد لعبت العلاقات العامة دوراً کبيرا في التأثير في سوق العقارات، وتطور مفهومها وأصبحت تهتم بالرأي الآخر وتبادل المنافع بين المؤسسة وجمهورها المستهدف، وتسـعى إلى التعـرف علـى رغبـات الجمهـور وکسـب ثقتـه وتأييـده، لأنـه هـو الـذي سـيقوم بتنفيـذ السياسـات الـتي ترسمهـا، وعليـه يتوقـف زوالهـا، أو بقائهـا، لــذلک يســتلزم عليهـا أن تســتعمل کافــة الوسائل الاتصالية المتاحة نحـو تحقيـق أهـدافها واسـتراتيجياتها؛ کمـا أن کــل أعمـال الإدارة على اخـتلاف طبيعتهـا أصـبحت تعتمـد بالدرجـة الأولى في تســيير مهامهـا علـى العلاقــات العامــة، فلا يمکن في أي حال من الأحوال تصور قيام مؤسسات إلا بالاعتماد عليها.
Abstract
Public relations have played a major role in influencing the real estate market, and its concept has evolved and has become interested in the other opinion and the exchange of benefits between the institution and its target audience, and it seeks to identify the desires of the public and gain its trust and support, because it is he who will implement the policies that you draw, or stop and maintain, Therefore, it requires it to use all available means of communication towards achieving its goals and strategies; In addition, all the work of the administration of different nature has become dependent in the first place in the conduct of its tasks on public relations, it is not possible in any case to imagine the establishment of institutions except by relying on them.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية