التحليل الکمي لشبکة النقل بالطرق البرية في مرکز الـرياض شمالي محافظة کفر الشيخ

نوع المستند : العلوم الانسانیة الأدبیة واللغات

المؤلف

لا يوجد

المستخلص

تيبن من دراسة مرکزية عقد الشبکة وفق مؤشر کوينج أن عقدة مدينة الرياض هي العقدة المرکزية الأولي للطرق، کما أظهرت الدراسة أيضاً هامشية عقدة العمدان لموقعها المتطرف بالنسبة لعقد الشبکة .
إستنتج من مصفوفات إمکانية الوصول بين عقد النقل- المتمثلة في المحلات العمرانية بالمرکز- أن مدينة الرياض هي العقدة الأکثر مرکزية، نظراً لتوسط موقعها الجغرافي بين المحلات العمرانية بالمرکز، وبالتالي کانت أنسب عقد النقل بالمرکز لإقامة المشروعات الخدمية والتنموية.
- It was found from the study of the centrality of the network nodes according to the Koenig index that the Riyadh node is the first central node of the roads, and the study also showed the marginality of the two poles node Its extreme location in relation to the network nodes
- It was concluded from the accessibility matrices between the transport nodes - represented by the urban shops in the center
- that the city of Riyadh is the most central node, due to its geographical location mediating between the urban shops in the center, and therefore it was the most appropriate transport contract in the center to establish service and development projects

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية