الدين في مفهوم رجال الدين والفکر واللغة هو : الطاعة والجزاء والانقياد، هو عند أغلبهم لا يکون إلا وحياً من الله إلى أنبيائه الذين يختارهم من عباده، وهو في عرف المناطقة العرب : " الإيمان بأمر وراء هذا الوجود الظاهر الحاضر، أمر غيبي خارق للطبيعة، مجاوز للآني وللمکاني، متصل بالأبـــدي اللازماني"وماهيته حسب تعبير عثمان أمين هي : "التمييز بين عالمين مختلفين اختلافاً جوهرياً، أو هو الإيمان بنوع من الموجودات أسمى من سائر الأنواع في عالم الشهادة ".
Religion in the concept of clergymen, thought and language is: obedience, recompense, and submission. According to most of them, it is nothing but a revelation from God to His prophets whom He chooses from among His servants, and it is in the custom of Arab logicians: “Belief in something behind this apparent present existence, is a supernatural matter, transcendental. For the present and the spatial, it is connected to the eternal and timeless.” Its essence, according to Othman Amin’s expression, is: “The distinction between two fundamentally different worlds, or it is belief in a type of beings that is superior to all other types in the world of martyrdom.”
مضحى, ادريس خليل ابراهيم. (2022). مفهوم فلسفة الدين والتعددية الدنية. مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, (), 1-1. doi: 10.21608/artman.2022.116649.1527
MLA
ادريس خليل ابراهيم مضحى. "مفهوم فلسفة الدين والتعددية الدنية". مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, , , 2022, 1-1. doi: 10.21608/artman.2022.116649.1527
HARVARD
مضحى, ادريس خليل ابراهيم. (2022). 'مفهوم فلسفة الدين والتعددية الدنية', مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, (), pp. 1-1. doi: 10.21608/artman.2022.116649.1527
VANCOUVER
مضحى, ادريس خليل ابراهيم. مفهوم فلسفة الدين والتعددية الدنية. مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, 2022; (): 1-1. doi: 10.21608/artman.2022.116649.1527