مضامين الإعلانات الممولة بشبکة الفيس بوک وتأثيرها على القرار الشرائي للفلسطينيين

نوع المستند : العلوم الانسانیة الأدبیة واللغات

المؤلف

طالب دکتوراة جامعة المنصورة

المستخلص

تتمثل مشکلة الدراسة في معرفة المضامين الإعلانية لشبکات التواصل الاجتماعي بفلسطين خاصة الشبکة الأکثر استخداماً الفيسبوک، وهل تهتم بمضامين الإعلان، إضافة إلى معرفة دوافع واتجاهات عينة الدراسة تجاه الإعلانات، وهل تؤثر المضامين على رغبة عينة الدراسة في الميل للشراء أو اتخاذ القرار الشرائي.
ويعد نوع الدراسة وصفية وحتى يتمکن الباحث من تغطية أبعاد وجوانب الدراسة استخدم أسلوب تحليل المضمون لعينة عمدية من إعلانات (الفيسبوک)الموجه للجمهور الفلسطيني في قطاع غزة.
وقد اختيرت إعلانات في شبکة الفيسبوک بطريقة الأسبوع الصناعي من بداية أبريل حتى 24 سبتمبر لرصد وتسجيل الإعلانات وبلغ عددها (810) اعلان خلال 23 يوماً.
The problem of the study is to identify the advertising content of social networks in Palestine, especially the most popular "Facebook", and whether it is concerned with the contents of advertising, besides, recognizing the motives and trends of the study sample towards advertisements, and whether the advertising contents affect the desire of the study sample to buy or make a purchasing decision
The study uses the descriptive approach, and in order for the researcher to cover the dimensions and aspects of the study, he uses the content analysis method for a deliberate sample of Facebook ads directed to the Palestinian public in the Gaza Strip.
Advertisements on the Facebook network are selected using the Industrial Week method from the beginning of April until September 24 to monitor and record the advertisements, and their number reached (810) advertisements within 23 days.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية