وجدنا في کل طائفة من طوائف المجتهدين سواء في التصوف أو غيره فئة هدفها تصحيح المسار والتأصيل والنقد والتمحيص والرجوع إلى المنابع الأولى المتفق عليها هذا التصحيح تعدد في مجال العلوم الإسلامية عامة والتصوف خاصة، وبدا مسايرًا له على فترات زمنية معينة، غير أنه بدا واضحًا عند أحد رجال المدرسة الشاذلية وهو الشيخ "أحمد زروق" والذى توفر له الجمع بين المقامات الثلاث الإسلامية بعلومها المختلفة (الإسلام وعلوم الفقه، الإيمان وعلوم العقيدة، الإحسان وعلوم التصوف) We found in every sect of the mujtahids, whether in Sufism or otherwise, a group whose goal is correcting the path, rooting, criticizing, scrutinizing, and returning to the first agreed sources. This correction was a multiplicity in the field of Islamic sciences in general and Sufism in particular, and it seemed to go along with it at certain periods of time, but it became clear to one of the men of the Shadhili school, Sheikh “Ahmed Zarrouk” who provided him with a combination of the three Islamic shrines with their different sciences (Islam and the sciences of jurisprudence, faith and the sciences of belief, charity and the sciences of mysticism)
الدسوقى, محمد محمد غيم احمد. (2023). قواعد الصوفية في النفس في ضوء الشرع الحنيف. مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, 72(72), -. doi: 10.21608/artman.2022.150861.1802
MLA
محمد محمد غيم احمد الدسوقى. "قواعد الصوفية في النفس في ضوء الشرع الحنيف". مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, 72, 72, 2023, -. doi: 10.21608/artman.2022.150861.1802
HARVARD
الدسوقى, محمد محمد غيم احمد. (2023). 'قواعد الصوفية في النفس في ضوء الشرع الحنيف', مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, 72(72), pp. -. doi: 10.21608/artman.2022.150861.1802
VANCOUVER
الدسوقى, محمد محمد غيم احمد. قواعد الصوفية في النفس في ضوء الشرع الحنيف. مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, 2023; 72(72): -. doi: 10.21608/artman.2022.150861.1802