تناول البحث نظرية الخلق المستمر عند ابن تيمية، وترتبط هذه النظرية عنده بقوله بقدم الأنواع والأجناس التي كانت المنطلق بقوله بنظرية الخلق المستمر كما كانت السبب بأن ينسب له القول بقدم العالم، واشتمل البحث على مقدمة و ثلاثة مطالب وخاتمة بأهم النتائج، تحدث المطلب الأول عن العالم بين القدم والحدوث عند ابن تيمية، وقد ذكرت فيه مذهب ابن تيمية في بدء الخلق، أما المطلب الثاني فقد بينت فيه قدم الأنواع والأجناس عند ابن تيمية، ثم ذكرت في المطلب الثالث: العلاقة بين قدم الأنواع والأجناس ونظرية الخلق المستمر The research dealt with the theory of continuous creation at Ibn Taymiyyah, and this theory is linked to him, according to him, with the antiquity of species and races, which was the starting point for his saying with the theory of continuous creation, as it was the reason to attribute to him the saying of the antiquity of the world. The research included an introduction, three demands, and a conclusion with the most important results. The first requirement spoke about the world Between antiquity and occurrence at Ibn Taymiyyah, in which I mentioned the doctrine of Ibn Taymiyyah in the beginning of creation, as for the second requirement, I showed the antiquity of species and races at Ibn Taymiyyah, then mentioned in the third requirement: the relationship between the antiquity of species and genera and the theory of continuous creation, and the research reached the most prominent Its results are that Ibn Taymiyyah said by the continuous creation to exalt God the Most
لؤى الملا على, آمنه. (2023). نظرية الخلق المستمر عند ابن تيمية. مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, 73(73), -. doi: 10.21608/artman.2023.213295.2139
MLA
آمنه لؤى الملا على. "نظرية الخلق المستمر عند ابن تيمية". مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, 73, 73, 2023, -. doi: 10.21608/artman.2023.213295.2139
HARVARD
لؤى الملا على, آمنه. (2023). 'نظرية الخلق المستمر عند ابن تيمية', مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, 73(73), pp. -. doi: 10.21608/artman.2023.213295.2139
VANCOUVER
لؤى الملا على, آمنه. نظرية الخلق المستمر عند ابن تيمية. مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, 2023; 73(73): -. doi: 10.21608/artman.2023.213295.2139