جاءت الصورة الفنية في شعر جميل محمد سادس معبرة عن مكنون نفسه، فالشعر قطعة من نفس وليس رقعة من طرس. غلبة الصورة البصرية على الصورة الفنية في شعر جميل محمد سادس بحكم كون البصر هو المرد لكل الحواس البشرية. غلبة الصورة التشبيهية على الصورة الفنية في شعر جميل محمد سادس وذلك لكون التشبيه هو أبسط الأنماط البيانية في الصورة، ولكون الكلام مبنيًا عليه. معظم الصور في شعر جميل محمد سادس مستمد من الموروث الأدبي العربي ومن القرآن الكريم وذلك بحكم ثقافته العربية والإسلامية. Summary : - The artistic image in the poetry of Jamil Muhammad Sadis expresses his inner self. Poetry is a piece of the soul and not a patch of palimpsest. - The predominance of the visual image over the artistic image in the poetry of Jamil Muhammad Sadis is due to the fact that sight is the source of all human senses. - The predominance of the simile image over the artistic image in the poetry of Jamil Muhammad Sadis is because the simile is the simplest graphic pattern in the image, and because the speech is based on it. Most of the images in Jamil Muhammad Sadis’ poetry are derived from the Arab literary heritage and the Holy Qur’an, due to his Arab and Islamic culture.
القاضي, جابر عبد الله مغاري. (2024). الصورة البيانية في شعر جميل محمد سادس. مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, 75(75), -. doi: 10.21608/artman.2024.256916.2450
MLA
جابر عبد الله مغاري القاضي. "الصورة البيانية في شعر جميل محمد سادس", مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, 75, 75, 2024, -. doi: 10.21608/artman.2024.256916.2450
HARVARD
القاضي, جابر عبد الله مغاري. (2024). 'الصورة البيانية في شعر جميل محمد سادس', مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, 75(75), pp. -. doi: 10.21608/artman.2024.256916.2450
VANCOUVER
القاضي, جابر عبد الله مغاري. الصورة البيانية في شعر جميل محمد سادس. مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, 2024; 75(75): -. doi: 10.21608/artman.2024.256916.2450