Strategies of Reading Comprehension of Medical Course Books

نوع المستند : العلوم الانسانیة الأدبیة واللغات

المؤلف

كلية الآداب - جامعة المنصورة

المستخلص

يبحث البحث الحالي في أهمية استخدام استراتيجيات فهم القراءة لفهم كتب الدورات الطبية وفعالية هذه الاستراتيجيات في تحسين فهم الطلاب. القراءة هي عملية فك رموز الرموز المكتوبة لفهم المعنى. هناك بعض الاستراتيجيات التي يمكن استخدامها قبل وأثناء قراءة النص لفهم النص. يتم تحديد الفهم من خلال الغرض من القراءة والسياق واستراتيجيات القراء ومعرفتهم. الفهم القرائي هو مجموعة من مهارات اكتساب المعرفة المعممة التي تسمح للناس باكتساب وعرض المعلومات المكتسبة نتيجة قراءة اللغة المطبوعة. يعرّف Klinger و Vaugh و Boardman (2007 ، ص 11) فهم القراءة بأنه عملية بناء المعنى من خلال تنسيق عدد من العمليات المعقدة التي تشمل قراءة الكلمات ، ومعرفة الكلمات والعالم ، والطلاقة.
The present research investigates the importance of using reading comprehension strategies for understanding medical course books and the efficiency of these strategies in improving students’ comprehension. Reading is a process of decoding written symbols to understand meaning. There are some strategies that can be used before and during reading a text to understand a text. Understanding is determined by the purpose of reading, the context, and the readers’ strategies and knowledge. Reading comprehension is a set of generalized knowledge acquisition skill that permits people to acquire and exhibit information gained as consequence of reading printed language. Klinger, Vaugh and Boardman (2007, p.11) defines reading comprehension is the process of constructing meaning by coordinating a number of complex process that include word reading, word and world knowledge and fluency.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية