Abstract Iraqi EFL university students struggle to write an argumentative texts, which in turn negatively influences their English writing performance. The purpose of study, which involved (20) EFL students from Iraq, is to investigate both the extent to which Iraqi EFL learners’ use of interactive metadiscourse markers as well as their understanding of the function and these markers in the English text. This study addresses the challenges faced by Iraqi EFL students while writing an argumentative text. Keywords: interactive markers, argumentative writing, Iraq, EFL learners المستخلص يعاني طلاب الجامعات العراقيون الذين يدرسون اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية (EFL) من صعوبة في كتابة النصوص الجدلية، مما يؤثر سلبًا على أدائهم في الكتابة باللغة الإنجليزية. تهدف الدراسة، التي شملت (20) طالبًا من طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية من العراق، إلى التحقيق في مدى استخدام هؤلاء الطلاب لأدوات الربط النصية التفاعلية وكذلك فهمهم لوظيفة هذه الادوات في النصوص الإنجليزية. الكلمات المفتاحية: ادوات الربط التفاعلية، الكتابة الجدلية، العراق، متعلمو اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية
كاظم, أمين علي حسن. (2025). The Use of Interactive Markers by Iraqi EFL College Students in Writing. مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, 76(76), -. doi: 10.21608/artman.2024.304866.2697
MLA
أمين علي حسن كاظم. "The Use of Interactive Markers by Iraqi EFL College Students in Writing", مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, 76, 76, 2025, -. doi: 10.21608/artman.2024.304866.2697
HARVARD
كاظم, أمين علي حسن. (2025). 'The Use of Interactive Markers by Iraqi EFL College Students in Writing', مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, 76(76), pp. -. doi: 10.21608/artman.2024.304866.2697
VANCOUVER
كاظم, أمين علي حسن. The Use of Interactive Markers by Iraqi EFL College Students in Writing. مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, 2025; 76(76): -. doi: 10.21608/artman.2024.304866.2697