Abstract The current study addresses the academic writing skills of first-year students at the Arab Open University in the Kingdom of Bahrain, and aims to improve these skills by applying a task-based academic writing skills treatment program. This program includes a focus on completing specific tasks that reflect real-world or practical applications of academic writing, rather than simply teaching writing rules and techniques in isolation. The results of the study showed that applying the proposed treatment program helped to improve the academic writing skills of first-year students.
المستخلص تتناول الدراسة الحالية مهارات الكتابة الأكاديمية لدى طلاب السنة الأولى في الجامعة العربية المفتوحة بمملكة البحرين، وتهدف إلى تحسين هذه المهارات من خلال تطبيق برنامج علاجي لمهارات الكتابة الأكاديمية القائم على المهام، ويتضمن هذا البرنامج التركيز على إكمال مهام محددة تعكس تطبيقات واقعية أو عملية للكتابة الأكاديمية، بدلاً من مجرد تدريس قواعد وتقنيات الكتابة بمعزل عن غيرها. وقد أظهرت نتائج الدراسة أن تطبيق البرنامج العلاجي المقترح قد ساعد في تحسين مهارات الكتابة الأكاديمية لدى طلاب السنة الأولى.
الكلمات المفتاحية: المهمة - برنامج الكتابة الأكاديمية القائم على المهام – الشكلية - الكفاءة - الاعتدال - الوضوح
Alaradi, Abdulridha Ali. (2025). Improving First-Year Students' Writing Skills at The Arab Open University in the Kingdom of Bahrain. مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, 77(77), -. doi: 10.21608/artman.2025.353293.2939
MLA
Abdulridha Ali Alaradi. "Improving First-Year Students' Writing Skills at The Arab Open University in the Kingdom of Bahrain", مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, 77, 77, 2025, -. doi: 10.21608/artman.2025.353293.2939
HARVARD
Alaradi, Abdulridha Ali. (2025). 'Improving First-Year Students' Writing Skills at The Arab Open University in the Kingdom of Bahrain', مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, 77(77), pp. -. doi: 10.21608/artman.2025.353293.2939
VANCOUVER
Alaradi, Abdulridha Ali. Improving First-Year Students' Writing Skills at The Arab Open University in the Kingdom of Bahrain. مجلة کلية الاداب.جامعة المنصورة, 2025; 77(77): -. doi: 10.21608/artman.2025.353293.2939