ملخص البحث: هدفت الدراسة إلى معرفة فاعلية برنامج إرشادي سلوكي لتعزيز الثقة بالنفس لدى ضحايا التنمر، وتكونت عينة الدراسة من (204) من طلاب المدارس الاعدادية، طبقت عليهم أدوات الدراسة وهي مقياس الثقة بالنفس، ومقياس ضحايا التنمر، والبرنامج الارشادي السلوكي لتعزيز الثقة بالنفس، وجميعهم من إعداد الباحثة. وتوصلت نتائج الدراسة إلى: عدم وجود فروق جوهرية ذات دلالة احصائية بين المجموعة الضابطة والتجريبية في الثقة بالنفس قبل تطبيق البرنامج، ووجود فروق جوهرية ذات دلالة احصائية بين المجموعة الضابطة والتجريبية في الثقة بالنفس بعد تطبيق البرنامج لصالح المجموعة التجريبية. Abstract: The study aimed to determine the effectiveness of a behavioral counseling program to enhance self-confidence among victims of bullying. The study sample consisted of (204) middle school students, to whom the study tools were applied, which are the self-confidence scale, the bullying victims scale, and the behavioral counseling program to enhance self-confidence, all of which were prepared by The researcher. The results of the study found: There are no significant differences with statistical significance between the control and experimental groups in self-confidence before applying the program, and the presence of significant differences with statistical significance between the control and experimental groups in self-confidence after applying the program in favor of the experimental group.