Reducing EFL Learners’ Semantic Errors in Writing

نوع المستند : العلوم الانسانیة الأدبیة واللغات

المؤلف

كلية الآداب - جامعة المنصورة

المستخلص

حدد البحث الحالي أخطاء متعلمي اللغة الإنجليزية في مهام الكتابة الخاصة بهم (المراجعات والتقارير والمقالات والأوراق البحثية ومقترحات البحوث والمشاريع والواجبات وغيرها) لتقليلها. ويشمل مشاركين متخصصين في اللغة الإنجليزية تم اختيارهم عشوائيًا من قسم اللغة الإنجليزية - كلية الآداب - جامعة المنصورة. ويحدد الباحث الفجوة البحثية في دراسة علم الدلالة، بهدف معالجتها بفحص أخطاء متعلمي اللغة الإنجليزية من منظور دلالي وتسليط الضوء على الحاجة إلى مزيد من التركيز على الدلالات بدلاً من الدراسات الموسعة حول القواعد. كما يفترض البحث علاقة قوية بين الأخطاء الدلالية للمتعلمين ومعرفتهم بالدلالات، ويقترح أن الاستراتيجيات الجديدة يمكن أن تقلل من هذه الأخطاء إذا تم تنفيذها على الفور.
The present research has identified EFL Learners’ errors in their writing tasks (reviews, reports, essays, reflection papers, research proposals and projects, assignments, among others) for minimizing them. It involves participants majoring in English, selected randomly from the Department of English - Faculty of Arts - Mansoura University. The researcher identifies a gap in semantics research, aiming to address it by examining EFL learners' errors from a semantic perspective and highlighting the need for more focus on semantics rather than overly extensive studies on grammar. This research hypothesizes a strong correlation between EFL learners' semantic errors and their knowledge of semantics, and suggests that new strategies can reduce these errors if implemented promptly. It proposes corrective feedback to minimize or eliminate these errors. The tools and components of semantics have been employed for analyzing these errors, investigating their causes and suggesting remedial strategies for enhancing EFL learners' performance

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية