يسعى هذا البحث إلى استكشاف العلاقة بين تعاطي المخدرات الرقمية والمستوى الاجتماعي والاقتصادي، مع التركيز على دور التكنولوجيا والأصدقاء في انتشارها بين طلاب المرحلة الثانوية. اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي، من خلال استبيان وُزِّع على عينة عشوائية مكوّنة من 200 طالب بمدينة المنصورة. أظهرت النتائج أن وسائل التواصل الاجتماعي تمثل المصدر الأساسي للمعرفة بهذه المخدرات (85.5%)، يليها الإعلام (69.5%). أكثر أنواع الملفات الصوتية استخدامًا كانت تلك التي تُحدث مشاعر النشوة والسعادة (42.5%). أبرز دوافع الاستخدام تمثلت في الفضول (98.7%)، وضعف الوعي (97.5%)، وسهولة الوصول (97.3%). كما ظهرت آثار صحية كارتفاع ضربات القلب (97.5%)، وآثار نفسية مثل ضعف الثقة بالنفس (99.3%)، واجتماعية كضعف العلاقات (99.0%)، وتعليمية كضعف التحصيل الدراسي (99.5%). This study investigates the relationship between digital drug use and students' social and economic backgrounds, focusing on the influence of technology and peers among high school students. Using a descriptive approach, a questionnaire was administered to a random sample of 200 students in Mansoura. Results revealed that social media is the main source of knowledge about digital drugs (85.5%), followed by mass media (69.5%). The most commonly used audio types were those inducing euphoria and happiness (42.5%). Curiosity (98.7%), lack of awareness (97.5%), and ease of access (97.3%) were key motivators. Reported effects included increased heart rate (97.5%), lower self-esteem (99.3%), deteriorated social relationships (99.0%), and poor academic performance (99.5%).